top of page
  • תמונת הסופר/תHila Shilo

טיפול זוגי לפני הנישואין?

נהוג לחשוב כי טיפול זוגי נועד לבני זוג שנקלעו לשעת משבר ומגיעים לקליניקה רגע לפני פירוק הזוגיות. ברגעים אלו אני פוגשת את בני הזוג ביחד ובנפרד, ושניהם מלאי כעס, תסכול ועלבון. בכאב רב הם מספרים על החוויות והפחדים הגדולים שלהם. אך לא רק זוגות במשבר בוחרים להתחיל טיפול זוגי, היום ניתן לראות זוגות רבים המגיעים באומץ רב להתחיל דווקא בניסוח הקשר הזוגי וחיזוק התקשורת בקליניקה עוד לפני שעמדו יחד תחת החופה.




הזוגות הנשואים המגיעים בעקבות משבר, הם מגיעים עם מטענים רבים אשר צברו לאורך החודשים והשנים. בשלבים הראשונים של הטיפול נרצה לפרק ולשחרר מצבורים של אירועים, אכזבות, תסכול, כעס ועוד שלל רגשות שליליים. העובדה ששניהם יושבים האחד ליד השנייה, מעידה על הרצון של כל אחד מהם לנסות ולהתאמץ להציל את הקשר הזוגי, וזאת למרות שנראה כי המרחק הרגשי בין השניים מתפרס על פני קילומטרים ארוכים. ככל שאנחנו שהטיפול מתקדם גם המרחק ביניהם מצטמצם, עד אשר נוצרת התקרבות שמאפשרת לכל אחד מבני הזוג להבין את הצורך של האחר, את מנגנוני ההגנה, מערכת החשיבה, הפרשנויות השונות שהם נותנים לכל אירוע ולצד אלו לומדים לתקשר מחדש. לאחר שצלחנו את כל אלו אנחנו יכולים להתקדם ולנסח את מערכת היחסים מחדש.


לעומתם, הזוגות הצעירים שעומדים לקראת בניית משפחה חדשה מגיעים לקליניקה באנרגיות חיוביות, הם יושבים האחד ליד השנייה בנוחות, מחזיקים ידיים, מעבירים מגע מלטף, מביטים האחד לשני בתשוקה, הערצה. נקודת הפתיחה של בני הזוג הצעירים לוקחת אותם ישר אל ניסוח הקשר הזוגי, ומדלגת על מפגשים בהם אנחנו מנקים את העשבים השוטים שצמחו להם לאורך השנים בקשר. הזוגות הצעירים מעוניינים לקבוע מערכת של כללים אשר מוסכמת על כל אחד מבני הזוג, הם מגיעים מבתים שונים בהם חינכו כל אחד מהם על פי הערכים המרכזיים של כל בית, לכל אחד מהם תרבות שונה, שוני במעורבות המשפחה המורחבת, וגם שונות בין שני בני הזוג. לעיתים נראה בת זוג תוססת לצד בן זוג מופנם, לכל אחד מהם דרך שונה להגדיר בילוי או התנהגות בחברה, שניהם ירצו לנסח את הדרך בה הם יבלו כבני זוג ובנפרד, בכדי למצוא את הדרך בה שניהם ירגישו סיפוק והנאה.

במצב בו בני הזוג מגיעים אל הקליניקה בשלבים מוקדמים של מערכת היחסים, הם בונים יסודות חזקים למבנה הזוגיות. יסודות של כבוד, תקשורת בריאה, סנכרון של הערכים השונים והסכמות על האתגרים השונים כחלק מבניית משפחה חדשה. אנחנו יודעים שאין דבר כזה "הבן זוג המושלם", אנחנו כולנו בני אדם ולכל אחד מאתנו יש מקום להתפתח ולתקן. הקליניקה מאפשרת לבני הזוג לפתוח בשיח בנושאים עמוקים, מחשבות שלא העזו לשתף, נושאים שהדחיקו עמוק כי פחדו להפסיד האחד את השני. הטיפול מאפשר להם לקדם את הקשר באופן כזה שנקודת הפתיחה שלהם כזוג היא בריאה ונקייה, ולמנוע משברים עתידיים ביחסים.


הטיפול הזוגי אינו מיועד לזוגות במשבר, לחורבן ביחסים או כפתרון אחרון לפני פירוק הבית. הטיפול הזוגי נועד לכל זוג שבוחר להתקדם בקשר ולהקים משפחה בישראל. אותם זוגות אמיצים, שבוחרים להשקיע את מיטב כספם על בנייה נכונה של הקשר הזוגי, זוכים לפדות השקעה זו במשך שנים רבות.


M.A הילה שילה


bottom of page